När man pratar om digital marknadsföring inkluderar det egentligen all marknadsföring som är digital, vilket kanske säger sig självt. Exempel på digital marknadsföring är social medie marknadsföring (SMM), sökmotoroptimering (SEO), sökmotorannnosering (SEA), e-mail med flera. Något som skiljer sig från traditionell marknadsföring är att allt digitalt är mätbart. Vilket gör det lättare att följa upp digitala aktiviteter och se vad de faktiskt har genererat i försäljning, exponeringar med mera.
När du jobbar med marknadsföring är det en process som följer kundresan från att en besökare blir medveten om varumärket till att hen genomför ett köp av en produkt eller tjänst. Ibland kan det vara svårt att veta vilka aktiviteter man ska genomföra, speciellt inom digital marknadsföring, för att slå igenom bruset på bästa sätt. Det är det jag hjälper dig med. Jag analyserar, genomför aktiviteter och mäter resultatet för att sedan optimera innehållet och kampanjerna för att nå de målsättningar som satts upp.
Oavsett vilken tjänst du väljer är min arbetsprocess helt digital och transparent. Du kommer få tillgång till ett konto online där du kan följa arbetet för de tjänsterna du har anlitat mig att utföra, där kan du även lämna feedback under arbetets gång.
Hjälp med strategiskt arbete, annonsering, kanalval och uppföljning inom sociala medier.
Hjälp med genomtänkt innehåll som engagerar och attrahera målgruppen.
Hjälp med inläggsmallar för sociala medier, klickbar prototyp för app eller webbsida.
Lär dig mer om digital marknadsföring via mina skräddarsydda utbildningar.
Hjälp att öka synligheten online med annonsering på sökmotorer och i sociala kanaler.
*Obligatoriska fält. Genom att skicka formuläret godkänner du användningsvillkor & integritetspolicy.
Det är svårt att säga vad som fungerar för just ditt företag när det kommer till digital marknadsföring, alla företag är unika på sitt sätt och detsamma gäller för målgruppen. För att kunna träffa rätt krävs det att man till en början analyserar beteenden och målgrupper för att veta var de är och vad de gillar för typ in innehåll. Sedan behöver du också ta hänsyn till algoritmer, konkurrens, budstrategier med mera när du genomför dina marknadsaktiviteter.
*Obligatoriska fält. Genom att skicka formuläret godkänner du användningsvillkor & integritetspolicy.
Jag hör oftast av mig inom 24 timmar på vardagar.