Alla tjänster inom
sociala medier. content. utbildningar. digital annonsering.

Digital marknadföring hjälper företag att nå ut

När man pratar om digital marknadsföring inkluderar det egentligen all marknadsföring som är digital, vilket kanske säger sig självt. Exempel på digital marknadsföring är social medie marknadsföring (SMM), sökmotoroptimering (SEO), sökmotorannnosering (SEA), e-mail med flera. Något som skiljer sig från traditionell marknadsföring är att allt digitalt är mätbart. Vilket gör det lättare att följa upp digitala aktiviteter och se vad de faktiskt har genererat i försäljning, exponeringar med mera.

När du jobbar med marknadsföring är det en process som följer kundresan från att en besökare blir medveten om varumärket till att hen genomför ett köp av en produkt eller tjänst. Ibland kan det vara svårt att veta vilka aktiviteter man ska genomföra, speciellt inom digital marknadsföring, för att slå igenom bruset på bästa sätt. Det är det jag hjälper dig med. Jag analyserar, genomför aktiviteter och mäter resultatet för att sedan optimera innehållet och kampanjerna för att nå de målsättningar som satts upp.

Digital marknadsföring instagram

Alla tjänster

Oavsett vilken tjänst du väljer är min arbetsprocess helt digital och transparent. Du kommer få tillgång till ett konto online där du kan följa arbetet för de tjänsterna du har anlitat mig att utföra, där kan du även lämna feedback under arbetets gång. 

sociala medier

Sociala Medier​​

Hjälp med strategiskt arbete, annonsering, kanalval och uppföljning inom sociala medier.

Content marketing ikon

Content marketing

Hjälp med genomtänkt innehåll som engagerar och attrahera målgruppen.

Design ikon

Digital
Design

Hjälp med inläggsmallar för sociala medier, klickbar prototyp för app eller webbsida.

Utbildning ikon


Utbildningar

Lär dig mer om digital marknadsföring via mina skräddarsydda utbildningar.

Digital annonsering

Digital
annonsering

Hjälp att öka synligheten online med annonsering på sökmotorer och i sociala kanaler.

Mätbar digital marknadsföring

Vill du ha hjälp med digital marknadsföring?

*Obligatoriska fält. Genom att skicka formuläret godkänner du användningsvillkor & integritetspolicy.

Digital markandsföring är ett brett område

Det är svårt att säga vad som fungerar för just ditt företag när det kommer till digital marknadsföring, alla företag är unika på sitt sätt och detsamma gäller för målgruppen. För att kunna träffa rätt krävs det att man till en början analyserar beteenden och målgrupper för att veta var de är och vad de gillar för typ in innehåll. Sedan behöver du också ta hänsyn till algoritmer, konkurrens, budstrategier med mera när du genomför dina marknadsaktiviteter. 

Digital marknadsföring för sociala medier

Buzzwords du vill ha koll på
inom digital marknadsföring

  • Social Media Marknadsföring (SMM)
    Marknadsföring i sociala medier så som Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube med flera.
  • Algoritm
    Algoritmer finns på sociala medier, på Google och på andra platser på internet. Det är en formel eller uppsättning regler som plattformarna använder för att bestämma vilket innehåll som ska visas och inte, hur ofta innehållet ska visas med mera. Oftast baseras det på innehållets relevans.
  • Content Marketing
    Är på svenska innehållsmarknadsföring och syftar till vad för innehåll man använder i sin marknadsföring. Med en bra content marketing strategi kan man nå nya höjder med sin digitala marknadsföring. Content marketing går ofta hand i hand med e-mailutskick, SEO och SMM.
  • Retargeting
    När du riktar dina annonser mot målgrupper som visat intresse för ditt företag, de kan exempelvis varit inne på din webbsida, gillar din Facebook-sida eller kanske lagt en produkt i din varukorg.
  • Inbound Marketing
    Är ett sätt att marknadsföra sig på, istället för att pusha ut ditt reklambudskap till kunder skapar du ett mervärde i kommunikationen och vinner kundens intresse.
  • Sökmotoroptimering (SEO)
    Optimering av en webbsida och dess innehåll för att komma högre upp bland de organiska resultaten på sökmotorerna.

  • Sökmotorannonsering (SEA)
    Likt sökmotoroptimering, skillnaden är att istället för att jobba med innehållet och webbsidan betalar du för att dina webbsida ska komma högt upp bland annonserna på sökmotorerna. Priset varierar beroende på konkurrensen om sökordet. 

  • Sökmotormarknadsföring (SEM)
    Samlingsnamn för de insatserna man gör för att öka sin synlighet på sökmotorer, detta inkluderar både betalt och organiskt.

  • Displayannonsering
    Är ett samlingsnamn för bildannonser, videoannonser och 
    responsiva annonser. Vanligaste displaynätverket som används är Googles som når 90% av internetanvändare världen över.

  • UTM kod
    En enkel kodsnutt som du bifogar till en anpassad URL för att kunna spåra källa, kampanjnamn med mera. Detta för att få en tydligare överblick om vilka annonser som driver trafik till din webbsida.