Köpvillkor

Organisationsnr: 890110-5588

Postadress: Utgårdsgatan 10, 50447 Borås
Telefonnummer: 0761 84 81 76
Mail: hej@natasharydell.se
Godkänd för F-skatt

Natasha Rydell kan komma att fotografera, filma eller spela in ljud under kurser, samtal och konsultationer. Detta kan komma att användas i marknadsföring av företagets kurser och tjänster. Om detta sker så får du alltid en förfrågan innan, inget material visas utan ditt samtycke.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-mailadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta mig via e-post, hej@natasharydell.se.

Natasha Rydell har rätt att avböja uppdrag/samtal, eventuell återbetalning sker inom 10 arbetsdagar.

Pris & betalning

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms.  I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. I dagsläget är kortbetalning den enda betalningsmetoden jag tillhandahållet.

Betalning sker i förskott, om inte annat framgår av offerten. Eventuella extra kostnader kopplade till utökat uppdrag faktureras i efterhand.

Betalningen ska ske inom 30 dagar om inget annat är överenskommet mellan parterna. Om betalningen inte har inkommit till Natasha Rydell på förfallodatumet utgår dröjsmålsränta och avgift enligt räntelagen. Vid försenad eller utebliven betalning har Natasha Rydell rätt att debitera påminnelseavgift, inkassoavgift samt avgifter för eget arbete.

Bokningar och betalningar är bindande. Övriga enskilda timmar debiteras per börjad halvtimma.

Leverans

Digitala produkter

Digitala produkter levereras direkt via mail. När betalning är gjord och godkänd kommer du till en sidan där länken finns nedladdningsbar. Du får också ett mail med kvitto och nedladdningsbar länk.

Digitala tjänster

Vid köp av digitala tjänster exempelvis coachingsamtal så får du ett formulär som du fyller i. Formuläret skickas sedan formuläret till hej@natasharydell.se inom 7 dagar, därefter bokar vi en mötestid som passar oss båda. 

Strategier levereras inom 14 arbetsdagar från det att jag mottagit det ifyllda formuläret där du berättar mer om din verksamhet.

Coachingitmmar kan bokas med max en månads mellanrum, dvs 10 coachingtimmar utnyttjas inom 10 månader från första coachingtillfället. Vid bokning av flera timmar ska ämne för nästkommande timma skickats via mail till hej@natasharydell.se senast 7 dagar innan coachingtillfället äger rum, annars har Natasha Rydell rätt att välja ett ämne som hon tror passar dig.

Webbsidor/e-handlar levereras inom 1 månad förutsatt att kunden har inkommit med nödvändig information.

Ångerrätt

Vid köp av digitala tjänster måste tjänsten avbokas senast 48 timmar före inbokat möte annars debiteras du för hela beloppet. Vid inställd konsultation pga sjukdom hos köparen ska giltigt sjukintyg eller motsvarande kunna delges. 

Vid nyttjande av ångerrätten:

Du måste skriftligt meddela att du ångrar ditt köp av digitala tjänster. Meddelandet ska skickas till hej@natasharydell.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart, eller senast 48 timmar före bokat möte avboka samtalet annars debiteras du för hela beloppet.

Ångerrätten gäller inte:

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Digitala produkter.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation & ångerrätt

Alla produkter besiktas innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara fel på när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till hej@natasharydell.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi ansvarar inte under några omständigheter för sjukdom, skador, eller ej uppnådda resultat i samband med deltagande i kurser, coachingssamtal eller vid köp av produkter och tjänster.

Vi tar heller inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande, exempelvis arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på webbsidan. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Kundens ansvar

Kunden ansvarar för att Natasha Rydell får korrekta uppgifter för att tjänsten ska kunna utföras på bästa möjliga sätt. Om kunden inte inkommer med uppgifter/material som krävs för att utföra uppdraget kommer kunden ändå debiteras fullt för köp av tjänsten.

Vid köp av strategier grundas den inledande nulägesanalysen på kunden befintliga investeringar och aktiviteter. Tillgång till informationen tillhandahålls av kunden för att arbete ska kunna utföras. 

Om kunden behöver hjälp/rådigvning/support utöver överenskommelsen kommer detta att debiteras utifrån Natasha Rydells prislista, detta gäller kontorstid, kvällar och helger.

Genom att köpa Natasha Rydells tjänster samtycker kunden att vissa personuppgifter lagras om denne. 

Licens

Du kan använda den här mallen för personligt eller kommersiellt bruk. Varje köp ger endast en licens till dig, köparen/företaget

Se användningsinformation och begränsningar nedan:

  • Under denna licens kan du använda den här mallar för att enbart skapa slutprodukter. Undantag finns för samarbeten och står då i överenskommelsen. 
  • Du får INTE återförsälja produkter eller modifierad versioner av produkter i dess redigerbara mallformat. Vänligen respektera att det inte är tillåtet att reproducera eller sprida mallarna/formulär på något sätt.
  • Produkter och formulär designade av Natasha Rydell och är skyddade av upphovsrättslagen. 
  • Personlig användning: Under denna licens kan du skapa ett obegränsat antal slutprodukter med hjälp av den här mallen för din personliga användning.
  • Kommersiell användning: Natasha Rydell tillåter förekomst av kopior av mallarna för användandet inom ert företag, exempelvis kopior av mallarna på olika datorer. Dock får ni inte använda mallarna för era kunder eller tredje part.

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att jag lagrar och använder dina uppgifter i min verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Läs cookies- och integritetspolicyn i sin helhet här.